Mergi la conţinutul principal

Semnătura electronică

În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 414/2018 cu privire la măsurile de consolidare a centrelor de date în sectorul public și de raționalizare a administrării sistemelor informaționale de stat, Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC) gestionează infrastructura unică a cheii publice (PKI) a Guvernului. De asemenea, în baza art. 28 al Legii nr. 91/2014 privind semnătura electronică și documentul electronic, STISC, în calitate de prestator de servicii de certificare, creează certificatul cheii publice, suspendă/restabilește valabilitatea acestuia sau îl revocă.

 

Totodată, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 673/2017 pentru implementarea Legii nr. 133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii și a intereselor personale, Cancelaria de Stat, prin intermediul Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, asigură eliberarea semnăturii electronice avansate calificate subiecților declarării averii și a intereselor personale din cadrul organizațiilor publice, în baza cererii prezentate de către organizațiile publice și în conformitate cu lista actualizată a organizațiilor publice, deținută de Autoritatea Națională de Integritate.

 

Pentru a obține, a solicita repetat sau modifica statutul certificatului cheii publice accesați pagina www.semnatura.md

Pentru certificarea cheii publice a utilizatorului sunt prezentate următoarele documente şi informaţii, după caz:

 

Persoana juridică de drept public, angajații căreia sunt subiecți ai declarării averii și a intereselor personale

Prestarea serviciilor de certificare a cheilor publice subiecților declarării averii și intereselor personale are loc în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de prestare a serviciilor de certificare a cheilor publice subiecților declarării averii și a intereselor personale.

 

Persoana juridică de drept public, angajații căreia sunt utilizatori ai Sistemului informațional automatizat „Asistența medicală primară”

Prestarea serviciilor de certificare a cheilor publice utilizatorilor SIA „Asistența medicală primară” are loc în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de prestare a serviciilor de certificare a cheilor publice utilizatorilor Sistemului informațional automatizat „Asistența medicală primară”.

 

Persoana juridică de drept public, angajații căreia nu sunt subiecți ai declarării averii și a intereselor personale sau utilizatori ai Sistemului informațional automatizat „Asistența medicală primară”

Prestarea serviciilor de certificare a cheilor publice angajaților din cadrul persoanelor juridice de drept public care nu sunt subiecți ai declarării averii și intereselor personale are loc în conformitate cu prevederile Regulamentului privind modalitatea de aplicare a semnăturii electronice pe documentele electronice de către funcționarii persoanelor juridice de drept public în cadrul circulației electronice ale acestora, aprobat prin HG 1141/2017, și în baza următoarelor documente:

  1. contractul de prestări servicii, semnat olograf de către conducător sau o persoană cu funcție de răspundere și ștampilat;
  2. cererea ce conține lista persoanelor pentru care se solicită prestarea serviciilor de certificare, semnată olograf de către conducător sau o persoană cu funcție de răspundere și ștampilată;
  3. cererea de certificare a cheii publice, pentru persoana căreia i se solicită prestarea serviciilor de certificare, semnată olograf de către aceasta și datată;
  4. copia lizibilă a actului de identitate, valabil la data solicitării, pentru fiecare persoană căreia i se solicită prestarea serviciilor de certificare;
  5. copia lizibilă a ordinului intern/actului normativ de numire a persoanei cu funcție de răspunde ce prevede expres dreptul de semnare a documentelor în locul conducătorului, după caz, cu mențiunea „Copia corespunde cu originalul” (datată și semnată olograf de către conducător);
  6.  dispozitivul securizat de creare a semnăturii electronice, după caz.

 

Persoana juridică de drept privat

  1. contractul de prestări servicii, semnat olograf de către conducător sau o persoană cu funcție de răspundere;
  2. cererea ce conține lista persoanelor pentru care se solicită prestarea serviciilor de certificare, semnată olograf de către conducător sau o persoană cu funcție de răspundere;
  3. cererea de certificare a cheii publice, pentru persoana căreia i se solicită prestarea serviciilor de certificare, semnată olograf de către aceasta și datată;
  4. copia lizibilă a actului de identitate, valabil la data solicitării, pentru fiecare persoană căreia i se solicită prestarea serviciilor de certificare;
  5. copia lizibilă a ordinului intern/actului normativ de numire a persoanei cu funcție de răspunde ce prevede expres dreptul de semnare a documentelor în locul conducătorului, după caz, cu mențiunea „Copia corespunde cu originalul” (datată și semnată olograf de către conducător);
  6. în cazul delegării împuternicirilor se prezintă și copia procurii autentificată notarial/copia actului intern cu mențiunea „Copia corespunde cu originalul” (datată și semnată olograf de către conducător sau o persoană cu funcție de răspundere), eliberată pe numele persoanei împuternicite, împreună cu copia lizibilă a actului de identitate, valabil la data solicitării;
  7. copia lizibilă a dovezii de plată;
  8. dispozitivul securizat de creare a semnăturii electronice, după caz.

 

Persoana fizică

  1. contractul de prestări servicii, semnat olograf de către persoana fizică;
  2. cererea de certificare a cheii publice sub formă de document pe suport de hârtie, semnată olograf;
  3. copia actului de identitate, valabil la data solicitării; 
  4. în cazul delegării împuternicirilor se prezintă și copia procurii autentificată notarial, eliberată pe numele persoanei împuternicite, împreună cu copia lizibilă a actului de identitate, valabil la data solicitării;
  5. dispozitivul securizat de creare a semnăturii electronice, după caz;
  6. copia lizibilă a dovezii de plată.

 

NOTĂ: în cazul depunerii pachetului de documente în format electronic, pe acestea trebuie aplicată semnătura electronică avansată calificată de către persoanele respective în conformitate cu prevederile cadrului normativ în domeniul semnăturii electronice.

 

Pentru mai multe detalii accesați: https://stisc.gov.md/ro/documente